Nie ma chyba nic piękniejszego, jak różnorodność kulturowa, wzajemnie się tolerująca czy ubogacająca się. Ze względu na napiętą sytuację na rynku światowym oraz negatywne podejście do różnić kulturowych, jak najbardziej w „cenie” są wszelkie organizowane imprezy, których celem jest zrzeszanie ludzi i przybliżanie ich do siebie przez wzajemne poznanie, a nie dzielenie. Właśnie z tego powodu, w większych miastach, jak Kraków, Warszawa czy Wrocław, co pewien czas odbywają się liczne imprezy kulturalne, przedstawiające nam walory innych kultur. Czy to festiwale, związane z krajem dzikiej wiśni (Japonia), czy też słynne „Dni Francji” organizowane wzdłuż całej ulicy Paryskiej.
Imprezy takie to uroczystości masowe, które w rzeczywistości jest bardzo trudno przygotować, dlatego jeśli ktoś nie ma większego doświadczenia, może okazać się, że sobie z takim wyzwaniem nie poradzi. Trzeba bowiem zadbać nie tylko o zadowolenie odbiorców imprezy pod względem merytorycznym, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ich bezpieczeństwo. W pogotowiu muszą więc czekać wszystkie służby ratownicze i porządkowe, by w razie potrzeby zareagować.
Przedstawiając kulturę, nie sposób pominąć takich czynników, jak: kuchnia, muzyka, stroje, tańce ludowe, gwara czy też sztuka. Takie informacje powinno się umieszczać na widocznych miejscach, jak plakaty czy stojaki z plexi, dzięki czemu więcej odbiorców mogłoby się z nimi zapoznać.
Przy szwedzkim stole mogłyby znajdować się poczęstunek do degustacji, a ulotki umieszczone w miejscach, jak stojaki z plexi, stanowiłyby świetny pomysł na rozpowszechnienie przepisu danej potrawy.
Podobnie sytuacja wygląda jeśli chodzi o stroje – stojaki z plexi mogłyby zawierać zdjęcia osób przebranych w ludowe stroje węgierskie, japońskie czy hiszpańskie.
Nie powinno zabraknąć doskonałej muzyki, kojarzącej się z danym krajem, ponieważ niejednokrotnie to właśnie ona jest kluczem do sukcesu.
Stojaki z plexi, ulotki, degustacje, uśmiechnięte twarze znawców kultur zachodnich i wschodnich to tylko czynniki, które przyciągną zainteresowanych.